Man vilar på söndagar

Heeheeey! Den här söndagen har varit precis som en söndag ska vara. Riktigt slapp.
Igår var jag ute med lite vänner, nya som gamla. Innan det satt jag inne hos min vän grannen för att han ringde över mig för lite sällskap. Det slutade med att jag blev ganska onykter och bjöd över syrran också. Så där satt vi och drack vin och lite annat.

Inne i stan mötte jag upp en gammal jobbarpolare. Vi befann oss nånstans på rådmansgatan, ingen hit för mig egentligen så vi splittades. Hon stannade med sina vänner och jag gick och träffade mina. Iiinget konstigt aaalls. Det fick bli Strand, ett riktigt gott ställe.
Vid fem smög jag in genom dörren (ja, jag blir tvungen att smyga in nu när vi bor så här kollektivt), tog en macka och la mig. Bara efter ett par timmar var jag uppe igen, slängde iväg ett mess till min granne, gick och köpte mat till oss och bjöd in mig själv för sällskap och film. En riktigt skön söndag!
Vi såg bland annat på Despicable Me, vilken gullig film! Whuuut? Hahaha, bästa.



Har hört att stress är bra...

Weheey, jag hann hem nu efter jobbet, i tio minuter. Har packat träningsväskan och ska nu på möte i stan. Sen kommer fina Linnea och möter upp oss på Marikas så tar vi alla en liten dans på Balettakademien. Wallainshalla!




Matkoma.

Kom ju på att det är lov för mina elever nu, ringde chefen för att vara säker. Nu kom jag nyss hem, genomfrusen. Köpte med mig mat som jag slängt i mig nu. Placerade min lilla röv i soffan och känner hur tröttheten tog över... Men strax ska jag dra mig in till Balettakademien och ta klass. Heja heja!

Dans är terapi.

Åh, jag vaknade av att vara taggad på å dansa. Det är så skönt att känna sig lite pushad igen! Jag vill ta alla klasser jag har tid och råd med. Jag och Linnea tar klasser ihop nu och det är skitkul. Idag undervisar jag och funderar på att dra till gymmet innan. Hmm.

Jag ser verkligen framemot imorgon. Först och främst ska jag jobba, det bortser vi ifrån, men sen blir det möte med Mario och Jesper för en liten spännande grej (mer om det senare kanske...) och sen drar vi vidare till Balettakademien och tar klass för Alvaro. Är väl hemma runt elva så det blir en lång dag! Weeeii!


Naturkatastrof

Tjena på den, nu kom träningsvärken från boxningen. Gött! Älskar träningsvärk.
Sitter nu vid bordet och dricker kaffe och ska snart iväg... Brorsan och jag kollar på nyheterna. Fan, 2012 kanske stämmer trots allt! Orkan i Australien som är dubbelt så starkare än vad skyddsrummen är byggda för, jordbävning på Nya Zeeland, spöregn i flera dagar i Californien som stänger av elen, snökaos och ny istid här (haha), m.m.
Det finns ju en vulkan i Kanada som ger utbrott ung. var 600 000:e år. För varje år höjs marken och magmakammaren, som det så fint kallas, fylls ännu mer och laddar med ännu större tryck. Senast den fick utbrott var för typ 640 000 år sen. (Paus för reaktion!!). Får den utbrott nu kommer halva, eller hela, Kanada att begravas.

Men nog om det... Träning igen på Voice ikväll med Linnea och gamla teamet! Hej på ett tag!


Tack alla.

Åh, jag är helt uppspelt. Jag och Linnea tog ju klass nu ikväll och OJ, vad jag har saknat dessa klasser. Tack, tack, tack Joao. Vi låg som två strandsatta knubbsälar som inte fått luft på länge efteråt. (Med en liten gnutta överdrift). Hans klasser var bland annat anledningen till att jag älskade att dansa förut. Man krigade, man kröp ut ur salen. Jag älskar fortfarande att dansa, mer än något annat, men gnistan försvann ett tag. Nu ikväll blev jag verkligen påmind om hur otroligt kul det är. Joao inspirerar. Jag vet inte hur eller varför, det bara är så. Det har han gjort från första dagen jag satte min fot på Marikas dans och modestudio. Plus allt pepptalk jag och Linnea hade efter klassen gjorde mig mer taggad.
Jag har haft riktigt grymma lärare genom åren. Jag kommer ihåg vartenda namn också. Alla är värda att lägga på minnet just för att de hjälpt mig att forma mig till den dansare jag är idag. Och tack till Marika också! Det var på hennes skola jag för första gången insåg att det här vill jag fan hålla på med.


Schleten.

Aaah, lång dag. Ni vet när man går upp och känner sig så där spyfärdigt trött? Så var det imorse. Jag kämpade för kung och fosterland för att kunna somna inatt. Jag hade kört boxning, dans och gym, min kropp skakade och jag var hutlöst trött. Jag la mig ner och hjärtat pumpade som en jäkla duracell-kanin. I don't get it...

Nu har man iallafall kommit hem. Fått i mig mat och är inne på min andra kopp kaffe. Jag ska ta mig en tupplur på tåget påväg till träningen. Klass med Joao idag, det var länge sen. Ett år sen kanske? Kul!



Ett fint sätt att avsluta veckan.

Söndag. Söndag... Fan, vad klockan går snabbt. Klockan tickar men tiden står stilla. Känns det som.
Idag blir det boxning iallafall. Förra söndagen ville jag inte bli bankad helt gul och blå eftersom jag skulle gå i kort klänning på gaygalan dagen efter. Nu är det fritt fram och slå skiten ur mig. Please do.
Efter det blir det ännu mer träning. Ett pass till och lite löpning på gymmet. Om dom inte hinner stänga, det är ju söndag. Jag har börjat tycka att det är riktigt svingott att springa.



"Day after tomorrow" ute.

Tanken att vara på gymmet klockan nio imorse och köra yoga, simma och gymma ändrades ganska snabbt när jag såg att det var -25 grader ute. Jag traskade tillbaka till sängen som fortfarande var varm och gosade ner mig under täcket. Låg där och skickade meddelanden fram och tillbaka med världens envisaste människa. Och finaste.
Sen fick det vara nog, drog mig upp och fick i mig frukost. Fortfarande iskallt, men sol.



Tog mig en långpromenad, gick till gymmet, sprang väldigt länge med min egen musik (och inte gymmets gamla Aqua-hits), stretchade länge och tjuvlyssnade på personliga tränaren och hans plågade "kund" vars barn dansade balett och disco och tog sen en promenad hem. Bara motion idag.

Att vara lite vuxen

Så här på morgonen har jag gjort jobbiga, tråkiga ärenden. Men solen sken och det spelades reggae och Colbie Cailatt i hörlurarna. Mmmm, sommar...
Nu när jag kom hem började jag må riktigt illa, frukosten kan mycket väl vara på väg norrut om jag rör mig för hastigt. Ont i huvudet och frossa. På bara några sekunder. Kan det bero på att jag sitter och betalar fånigt höga mobilräkningar från tiden i USA, böckerna jag beställde och första tusenlapparna på mitt Csn-lån? Bluäh, det är dyrt att leva. Väx aldrig upp barn!! Det var mycket lättare när man var under 18.

Min käre mor är snart på väg hit för att ha lite skoj. Eller skoj och skoj, jag tror hon kommer vara livrädd. Jag ska nämligen trotsa att jag är nästintill blind och sätta mig bakom ratten. Där har jag aldrig suttit. Jag ser inte längre än en meter, jag ser inte åt sidan, jag är definitivt snöblind, inget mörkeseende och jag kan inte mäta avstånd. Därför har jag alltid varit rädd för att köra, men nu jävlar ska jag testa.

Jag känner att det här inlägget gav mig otroligt många vuxenpoäng.


Gala-bildhav

Här kommer lite bilder från galan. Men dom ligger ju på facebook också.


Babsan. Suddigt, det där.


Timotej


Man kan tro att det var en viss alkoholmängd i dom där drinkarna, men icke. Bara ren energi från Redbull.

Nu blir det käk och sen dansa. Peace out!


QX gaygala på tv4 på lördag

QX gaygala igår var minst sagt speciell. Och minnesvärd. Vid vårat bord hade vi ju hela bög-sex and the city-grabbarna kändes det som. Fnittriga och känsliga som få. Kan bland annat ha varit vinets förtjänst. Riktigt kul!
Intill oss hade vi personer som Alcazar, Björn Kjellman, Mona Sahlin, Babsan, Peter Jöback, Petra Mede, Timotej, Eric Saade, Sissela Kyle, m.fl.
En eller kanske två eller flera bilder kommer upp senare.


Den här tog tidningen Realtid... Det är redbull vi dricker och jag kunde inte somna efter det.

Nu kom jag nyligen hem från Jesper... Gah... ♥ Efter all världens krångelschmångel med tågen kom jag hem mycket senare.
Måste. Sova.

Sen undervisa. Tre klasser. Härda. Haha, hej.


Att vilja klä upp sig.

Jakten på smycken, väska och så vidare som kan tänkas ha på gaygalan gick inget vidare idag. Hittade en del söta klänningar också så vi får se om jag låter en sådan joina min garderob eller om SAND får stå för det.
SAND är annars inte alls min stil (möjligtvis från DAY-kollektionen) men det är klart det är lite glammigare. Även om jag gärna går i oversizetröjor, boots, keps, hatt, mössa och har flätade läderarmband eller snäckor och fjädrar och konstant ruffsigt hår så går jag och drömmer om att få gå på en riktigt fin tillställning någon gång. Ni vet där man är uppklädd till tänderna a' la teaterbesök i England i början på 1900-talet. Dock är inte gaygalan så, inte alls, men det är alltid nåt!

Kvällen var förberedd med chips, marrängswizz, mat och schlager tillsammans med Kim och Henrik då min granne, även en riktigt go vän, ringer och tänker dra med mig till stan. Jag byter om från mitt nu nya favoritplagg, aprikosfärgade mjukisshorts från ROXY, och fixar till nyllet. Vi tar bilen till stan, dricker champagne och åker hem igen. Haha. Fint, det där.



Gaygalan 2011

Gaygalan 2011 kommer att äga rum på Circus vid Djurgårn och jag kommer att vara min fina vän Johannes Sandreyos date. Han har blivit nominerad till Årets bok. Det är hans självbiografi, kryddad med lite fantasi, om att vara ung och bög. Och jävligt kär. Även jag är med i boken!
Det här ska bli skitkul! Eftersom Henrik, min brors sambo, jobbar på huvudkontoret för SAND så ska jag få traska upp dit och testa ut en klänning som jag då kommer att låna. Funderar på en champagnefärgad eller svart... Det blir på måndag, precis innan galan.


Han är bara sååå gay. ;)

Nu ska jag inta sängläge och läsa lite faktiskt.


Sveriges naturkatastrof

Det är helt sjukt hur det kan komma så mycket snö. Bussar och tåg är inställda eller väldigt försenade och det är inte direkt några ljumma sommarvindar som blåser i ansiktet. Det är sådan jäkla vind att det blir svårt att gå. Det är också halt som satan och man ser inte var man sätter fötterna.

Ändå tänkte jag den smarta (men ack så osmarta) tanken att jag skulle gå till gymmet. 3-4 km. I total snöstorm och oplogade vägar. I tre kilometer gick jag och skrattade samtidigt som jag var så sjukt frustrerad över att var men än satte foten så snubblade man. En kilometer kvar ungefär och jag kommer till vägen vid sjön där inte någon hade vandrat än, spåren tog bara slut mitt i vägen. Jag skojjar inte när jag säger att snön gick upp till låren. Och vid det här läget hade jag mer snö i skorna än vad det finns på gatorna.
Jag tvärvände, tog en mycket försenad buss och kom fram en minut innan mitt pass började. Det var inte livligt på gymmet kan jag säga.

Efter det letade jag efter den förbannade Posten och hämtade ut mina paket, stora såklart. En stor papperskasse i varje hand snubblade jag hem med, gled nedför den snötäckta trappan utanför lägenheten och tittade på folk som förgäves försökte parkera sina bilar på sin uppfart. Kvinnan pumpade på gasen medan mannen stod bakom med en stor spade och försökte skyffla borta snön. Otroligt kul det här faktiskt!



Så här inifrån ser det väldigt mysigt ut. Men det är inte mysigt ute, bilder kan ljuga så hemskt mycket.

Magnesiumtillskott för sömnen?

Trötthuvud är jag. Idag skulle jag ha gymmat, tvättat, träffat Louize och dansat på balettackademien med Linnea. Men eeh.. Nej. Tvätten blev klar, sen ringde min käre mor och frågade om jag skulle med och luncha. Det blev en lång lunch på nästan tre timmar och sen lite shopping av mat och dylikt. Semlor fick jag med mig hem också som jag och brorsan svullat i oss.
Att storhandla med mamma var i princip veckans höjdpunkt förr i tiden. Det var länge sen. Jag tycker fortfarande det är kul. Jag älskar att gå i mataffärer. Titta, peta och köpa. Sen att en vakt mer eller mindre förföljde mig i butiken idag var ganska roligt.

Men, det jag försöker säga är att jag egentligen inte alls höll mina planer idag på grund av att jag är så förbaskat trött. Hela tiden. Trött, men kan inte sova. Så, min mor läste på lite om det där och förklarade att jag kanske kunde ha en stor brist på magnesium. Har du tillräckligt med magnesium i kroppen ska du inte ha några svårigheter med sömnen, and so on.
Då gick jag in i en hälsokostbutik och pratade med damen i kassan. Jag är trött konstant, kan inte sova, tränar mycket och har otroligt ont i kroppen. Lyckas jag sova 7 timmar så kan jag knappt gå på mornarna, jag har ont och är hur stel som helst och huvudet sprängs. Hon tyckte då också att jag skulle testa magnesiumtillskott. För att kunna sova. Och massa B-vitaminer. För det onda, bland annat. (?) Så, så fick det bli.



Imorgon ska jag iallafall upp till gymmet. Pilates, spinning och simning. Och springa. Älskar att springa.
Sen hämta ut mina skor som jag beställde från Forever 21 på posten. Jag glömde visst att fylla i min portkod så någon stackars sate var här och försökte komma in för att leverera paketet vid dörren. Får helt enkelt skylla mig själv.

Bio blir det också, med jobbet. Chefen ringde idag och sa Hej, vill du gå på bio imorgonkväll? Hmm, lät mer som en date-förfrågan tyckte jag så jag garvade och frågade om han var seriös i hela huvudet. Det var han ju, seriös, fast med hela jobbgänget. Pjuh, haha.


Goa klasser

Helt slutkörd blev jag nu efter klasserna. Mina elever klarade nog klasserna mycket bättre än vad jag själv gjorde. Men dom är bäst oavsett. Ätit taskigt har jag gjort. Men nu fick man i sig en stor, fet middag. Lagad av madame själv.

Det blir inte roligare än en kesella och film nu. Piz out!


När saker kommer i vägen

Det var meningen att jag skulle på yoga nu på morgonen. Förr i tiden när jag tog dom klasserna så hade jag noll balans och ramlade mest runt i rummet. Men nu måste jag iväg på ett litet ärende istället. Sen är det dags att dra och undervisa, så så mycket yoga blev det idag.

Den här dagen kommer gå snabbt. Det känner jag på mig. Böckerna jag beställde har kommit nu också så jag har legat hela morgonen och läst. Men njaae, lite skeptisk är jag till dom, inte lika bra som jag trodde, än. Det kan bero på att jag är hungrig och blir alltid så jävla pilsk då. Hä.


Morgonträning när den är som bäst

Wow, nu är jag trött. Jätte. Fast på ett ganska skönt sätt. Redan vid kvart över fem var jag uppe, drog till gymmet och körde ett spinningpass, gymmade och simmade. Var på snudden att ramla ner för trappan på vägen ut.

Håller nu på att smälla i mig en frukost. Havregrynsgröt, ägg och kaffe. Matkoma kombinerat med lite sömn och mycket träning resulterar i att jag nu ska gå och sova. Haha. Sen blir det dans ikväll. Träning med gamla goa teamet!

(Hmm... Inga samtal från jobbet. Vad är detta? Jag klagar dock inte... Plånboken gör det däremot).


Projekt vältränad

Nu har jag bestämt mig för att bli vältränad. Ganska iallafall. Inte butch som Sean säger att jag är. (Killar tål inte att tjejer är starkare ;) ). Det ska inte bli något sånt att jag ska äta mindre, utan jag ska träna oftare och mer varierat. Inte bara dansen. Äta nyttigare ska jag däremot göra. Det vill säga; ta bort mina helg-frukost-vanor där jag gärna tar läsken och godiset från dagen innan.
Jag behöver inte gå ner i vikt och jag bryr mig inte alls om vikten, har inte stått på vågen på flera år. Jag bryr mig om hur min kropp ser ut och mår, inte vad den väger.

Alldeles strax ska jag traska ner till gymmet och anmäla mig. Spinningpasset klockan halv sju imornbitti är redan inbokat. Plus simning. Jag ska bara stoppa i mig min sena frukost. (Jag är ledig och får äta hur sent jag vill!).


Äggröra med strimlad skinka och fetaost, turkisk yoghurt med bär. Mumma.

Love Story

Hur är det möjligt att sakna någon så mycket att man går sönder? Och får fysiskt ont i hjärtat. Bokstavligen talat. Usch, det kan verkligen inte vara bra.


Danscenter, Voice och Balettakademien

En ganska fin söndag. Det var både sol och plusgrader när jag vaknade. Jag har bara otroliga problem med att sova och vaknar alltid med ont i kroppen. Dumma. (Det är inte träningsvärk från housen häromdagen...).

Utan att ha ätit och utan att faktiskt tänka på det så åkte jag och hälsade på min vän Louize på hennes jobb. Innan jag knappt hunnit in genom dörrarna ser jag en smått virrig liten tjej skutta emot mig och upp i min famn. Det blev ett kärt återseende efter ett halvår. Det blev bara en kort stund och en kaffe. Vaniljlatte, faktiskt.

Det blev en sen frukost, så jag slog ihop middagen också. Två stora tallrikar. Äta är något jag är bra på. Så som jag gör även nu. Yoghurt, blåbär och jordgubbar.



Ingen har ringt mig från jobbet heller, blir det en ledig vecka? Under hela veckan blir det träning på Danscenter, Voice och Balettakademien iallafall.


Spara en dag

Den här dagen vill jag stoppa ner i en burk och spara. Om det var fysiskt möjligt. Bara för att jag gillade den så mycket.

Hellre att än hur

Dom här ska klickas ner i min brevlåda. Eller ja, alternativt Ica eftersom dom inte får plats i min lilla brevlåda. Oavsett hur ska dom bli mina alldeles egna skor. Hellre att än hur.




Min kropp är kaputt. Fortfarande. Som i koma, fast vaken. Huvudvärk också. Men känner inte att jag håller på att bli sjuk. Hmm...


When you float like a cannonball

Jag har så ont i min kropp. Aj. För lite sömn, för mycket annat. Jag är ledig idag, ingenting står på schemat men det känns som att det är tusen saker jag glömt. Stressen har gett mig huvudvärk.

Jag har lyckats sätta mig upp i sängen nu, inlindad i min lila morgonrock som är för liten. Snöret har jag tappat bort så ett vanligt bälte hänger runt höften. Urtjusigt. Det kan låta som om jag vore sjuk, men det är jag inte. Bara helt slut.
På morgonen har jag suttit vid bordet och druckit kaffe med min syster. Hon skulle vara helt svartklädd idag. Något med skolan.
När hon åkte satte jag mig i soffan med min frukost jag köpte igårkväll. Tittade på Heath Ledgers sista film. Han hade dött under inspelningen, bara sådär dök Johnny Depp upp istället. Ganska smidigt gjort.

Jag sitter mest och stirrar in i skärmen nu. Har inte duschat efter att jag undervisade i tre timmar igår heller. Har legat och läst bloggar jag en gång var beroende av. Hade jag helt glömt bort? Nu ska jag ta mig tiden att läsa varje dag. Intressanta människor och kloka texter och tvärtom. På tal om det så sitter jag och klickar hem några böcker. Nästa vecka ligger dom i min brevlåda.

En ipren, en dusch, rena kläder och en långpromenad vore skönt.




RSS 2.0