Roligaste på länge

Kryssningen är något jag sent kommer glömma. Vi alla har haft riktigt kul, skitbra stämning båda dagarna. Jag har dansat sönder mig och jag har inte skrattat så mycket på länge som under frukostbuffén vi åt. Vi alla glömde allt runtomkring för bara de här två dagarna. På riktigt. Ingen ville hem.
Däremot har jag inte sovit alls och är ganska svintrött nu. Tog en skön dusch och ligger här och luktar gosigt för mig själv i sängen. Imorgon ska jag till Skansen med la famillia. Sen middag. Sen lite nyårsfirande.

Bilder kommer garanterat upp sen från båten. Jag har ingen egen kamera bara!


Gig på Galaxy med Sean

Här hade man ställt klockan på nio för att gå upp någorlunda tidigt när man är ledig. Det gick ju sådär. Jag är fortfarande helt slut, mina sömnproblem tar sakta död på mig. Grejen idag var ju att jag skulle hinna med en massa saker innan det är dags att möta upp Sean & co för ikväll.
Svänga förbi jobbet för att fixa lite grejer, in till stan för att köpa det jag behöver ganska pronto, dansa, tvätta och packa ihop skiten för ikväll.

Ikväll uppträder vi med Sean Banan plus att det blir en hel del kalaas. Ni som ska åka med Silja Galaxy ikväll; Vi ses ikväll!




bhhT&%#%/Eyf

Jag är så förbannad nu att jag inte vet var jag ska ta vägen. På riktigt. Jag vill gå loss och svära sönder och skriva massa skit här nu för att få ur mig det. Men jag vill inte skriva nåt jag kommer få ångra. Jag måste få slå på nåt. Hela kroppen kokar och skakar.


Kryssning med Sean, Skansen och USA.

Ångest! Jag får sån ångest av att slänga trisslotter. Speciellt den där det stod vinst x10. Jag vann 225 kr på 25 lotter. Hmm, uppgjort! Men jag fick ju iallafall äran att skrapa dom alla!

Nu ska jag snart åka och jobba, sen är jag fanimej ledig ett tag. Jag tog ledigt imorgon och på torsdag eftersom vi i dansteamet och Sean Banan åker på kryssning. Sen så tog jag ledigt på nyårsafton också för familjen ska tillbringa hela dagen på Skansen. Det blir riktigt svenne-göra men Skansen kan vara mysig på vintern.
Sen jobbar jag än så länge en dag, tisdag. SEN BLIR DET USA! Jag har inte dansat, alltså tränat hårt, på flera veckor. Det kommer nog bli svårt att dansa i L.A då när kroppen inte ens har kommit igång. Måste tjyyyvstarta!


Från julmiddagen med teamet & co. Jag hamnade tillslut på golvet här nere till vänster.

Jag ska också ha ett sånt barn!!

Här ramlade man in genom dörren vid halv sju imorse. Sov inte mycket alls. Jag vaknade upp med gårdagens smink och halva klädseln. Byxorna på golvet och tröjan på mig. Håret låg faktiskt kvar ganska fint och lockigt så jag fixade till sminket lite och tog en turkdusch och drog iväg på familjemiddag efter att ha hinkat i mig massa kaffe.

Middagen var goood och mysig. Och så fick jag för första gången träffa en av mina jaa.. Vad ska man säga? Kanske blivande plastsyskon? Mammas killes son helt enkelt. Hur som haver, det var jättekul att få träffa alla. Nero (hunden), min brorson och våra gamla marsvin t.o.m. Jag vill kidnappa min brorson!!!!1111ett. Han är verkligen världens finaste. Han är den enda ungen som verkligen fått mig att vilja ha egna barn sen. Han kan snora, bajsa och gnälla hur mycket han vill för han kommer ändå vara världens goaste. ♥ Och på tal om det så bajsade han på min systers ben. HA!


Jag och Nero

Rihanna i Globen

Världens längsta dag. Och jag kommer vakna upp med så många finnar imorgon och resten av veckorna på året efter all skit man ätit idag. Nu snackar vi tre chokladaskar, chips och julmat. Åt så mycket så jag fick astma, haha.

Sen så har jag jobbat halva dagen också. Drog upp min gamla talang med diktskrivande. Jag skrev mycket sånt som liten så nu fick jag fixa några rim till paket. Intz intz! Men för övrigt var det egentligen en helt onödig jobbdag.

Träffade familjen sen... Och det är ju som det är, inget mer med det. Det blir alltid ganska jobbigt runt jul, men mer personligare än så skriver jag inte. Hoppar det!
När ena halvan av familjen drog hem hit så delade vi ut lite julklappar, även fast vi inte skulle! Men jag fick bland annat en biljett till Rihanna nästa år. Svingott! Nästan så att man börjar känna sig lite hemma i globen nu. ;)

Jag hade lagt upp bilder om jag nu varit så smart att jag tog några, men det gjorde jag inte. Det får bli en kamera till nyår helt enkelt.


Bilden har inget med inlägget alls att göra, men fan vad jag måste ha mitt blonda hår tillbaka. Pronto!


Det är julafton!

Ååh, mys! Det är julafton nu. Mitt rum är nystädat och luktar glögg och Yin Yang. Lakanen är rena och jag är nyduschad. Lägenheten är full med tända ljus, julgran och adventsstakar.

Imorgon ska vi alla gå upp klockan halv sju. Henrik fixar gröten och massvis med kaffe så käkar vi allihopa. Sen bär det av mot jobbet igen. Men bara till halv tre. Alla i familjen bor ju på sitt håll så vi alla ska hem till farmor och farfar en stund.
Efter imorgon ska jag sova ut som aldrig förr!

GOD JUL!


Lite, lite från personalfesten

Jag fick några bilder från personalfesten häromdagen. Det var inte många jag sparade. Herregud.


Vi tog kort där Maria Montazami stod och tog kort med sina fans. Såg NU att hennes tassel hängde ner till höger haha.






Richard och Carro



Usch, fyllon hela bunten. Det värsta, eller roligaste, är att jobbet ska boka en kryssning i februari. Grisigt.


Visum för USA

Så fort man får in lönen blir man fattig igen. Sicken tur att man har jobbat idag också då! Har precis betalat och ansökt om visum för USA. Det behövs ju oavsett hur länge man tänkt stanna. Kul om jag loggar in så står det ett stort DENIED. Det hade ju varit en tabbe.
När jag hade slutat jobbet kom brorsan och Henrik och hämtade mig. Jag handlade en ny och go almenacka och det första jag skrev in var Los Angeles. Så det går inte att rubba på! Aldrig.

Nu ikväll blir det antingen chill-pill-i-naveln här hemma framför en film eller så drar jag och tar ett glas med en arbetspolare & co. Men nu ska det fan bli middag!


Får inte mycket gjort

Åh gu så behövlig sovmorgon! Sitter nu och dricker dänsk julekaffe. Den bedste smag kaffe jeg har drukket! Eller nåt. Haaaha, danska är så fult.

Det blir inte mer spännande än så att min mor kommer över och sen ska jag åka och jobba. Kommer hem runt tio igen. Däremot fick jag ledigt både lördag och söndag nu. Ouff, jag ska ut och dansa bort julfläsket med några arbetspolare då!

Det går inte att ladda upp bilder nu heller. Jag blir skogstokig. Gah.


Dansa i Los Angeles

Idag har man jobbat som ett freak men vad gör det om hundra år när man har betalat RESAN TILL LOS ANGELES! Jo visst, jag betalade allt imorse och biljetten ligger här bredvid mig. Den 7e januari åker jag och kommer hem runt löning igen.
Jag åker ju själv och möts upp av min andra halva, Mari-liis, på flygplatsen. Ska ju bli så jävla svingott att få rocka danssalen tillsammans igen! Debbie R och Millenium står på schemat. Massaaa hiphop och house! Flippmode! Det här kommer nog bara bli en liten irriterande aptitretare, jag lär ju inte vilja åka hem.

Idag testade jag mina bruna linser. Åh, låt mig få bruna ögon! Det finns inget finare än bruna ögon. Eftersom jag har opererat ögonen ett antal gånger så blänker dom som på fotot här. Jag har som kattögon, ni vet när man ser ögonen blänka i mörkret. Mhmm!

Nu ska jag köra lite styrka här hemma för att göra av med energin på nåt sätt. Taggad bryyyd! =)

Julmiddag med the Voice

Julmiddagen med dansteamet, lärarna och övriga vänner var mycket mysig! Sen drog jag och syrran och dansade salsa på fridhemsplan.







Bilderna snodde jag från Isse. Jag måste nog skaffa en kamera snart...


Hysterisk mensvärk och akuten

Det har snart gått en vecka av jobb, sen har jag bara två veckor kvar. Som minst. Är däremot ledig 25 december och 1 januari. Jag är redan helt död! Men eftersom jag ska resa iväg några veckor så känns det rätt skönt med pengarna på kontot igen när man kommer hem. Mhmm!
Idag var jag påväg att agera kräk-Eva från tv på jobbet. Det är helt sjukt vad med mensvärk jag får, huvudet är inte med nånstans. Snurrig, spyfärdig, svårt att hålla balans och ont som saaatanaaa. Inte en enda tablett har hjälpt idag. Surt!



Ena brorsan min är inne på akuten nu för hosta och andningssvårigheter, han har varit där i evigheter nu. Tänkte sitta uppe men dom verkar bli kvar länge där. Jag hoppas att jag inte blir smittad också...

Imöra blir det jobb och sen julbord med dansteamet och alla lärare från the Voice. Det lääär ju bli svingott!


Färglinser från Lensway

Jag kommer definitivt inte ha ett liv 17 dagar framöver, och definitivt inget ruuuligt att uppdatera er om. Eller mig själv, det är askul att läsa igenom sina gamla inlägg och se vad man gjort. Jag ska nämligen bara jobba, jobba, jobba. Räknade ut lite vad jag kommer ha efter den lönen. Rääätt så nöjd bör jag väl vara.

Eftersom jag har fått hoppa in och jobba så här klockan sex på morgonen har jag inte hunnit köpa min drömfångare, men imorgon efter jobbet så!



Fick hem linser i brevlådan idag. Ett par blåa och ett par bruna. Jag stod och kämpade för kung och fosterland för att få i dom i ögonen. Jag har haft linser sen jag bara var några månader gammal men dom här var så jävla svåra. Lika hanterliga som blött toapapper. Efter en halvtimme gav jag upp, en lins av fyra fick jag in.
Det ser lite konstigt ut men mina pupiller kröp ihop i ljuset plus att dom är väldigt, väldigt osymmetriska.

Bilder från Cirkus Möller


Det bjöds på tårta efter inspelningen.


Med Bobby från "Mammas pojkar".


Med vår coach Jonas.


Jonas och Sean.


Uppe i logen. (Alla bilder är lånade från Carro i teamet).


Resa till L.A

Inatt vaknade jag åter igen av att höften levde sitt eget liv. Ååh, jag gillar inte att gå till läkaren. Jag for upp halv fem imorse iallafall och drog till jobbet. Härligt när kylan verkligen biter tag i ansiktet när man precis vaknat. ;)
Efter jobbet drog jag till stan och mötte upp Rowell, tog en sen brunch och så visade han fetaste butiken! Jag ska dit imorgon igen och gå loss. Hittade massa armband, en snygg drömfångare och även mindre drömfångare som jag ska göra om till örhängen. PLUS skinnhandskar utan fingrar. Aaaah, blir så glad. PLUS en stor, fet mask att ha på väggen. Ni vet afrikanska masker, den stilen. Jag ska ta kort och visa sen!

Klippt mig har jag gjort också, inte märkvärt. Bara topparna. Jag kom hem och möttes upp av mamma, farmor och farfar och brorsan. Myspys.

Nu sitter jag här och beställer en resa till L.A på en månad. Från och med januari. Jag måste bara få ett OK att datumen funkar från min andra halva som befinner sig i Hollywooood. Budgeten blir tight men va fan, man har klarat sig på mindre!






Höftproblem

Jag sov max en timme innan jag vaknade av att jag hade så förbaskat ont i höften. Tant Agda, 90 år liksom. Det kändes som någon köttat upp en gaffeltruck mellan benen, ursäkta uttrycket, men fan va ont det gjorde i hela höften och buken. Letade rätt på lite ipren och la mig och väntade, haha.
Jag har alltid haft lite småont i ryggen och höften men de senaste tre-fyra dagarna har höften gett upp hoppet om livet. Muff.

Eftersom min resväska ligger i min chefs baklucka, där jag har allt mitt smink, deo, hudkrämer, m.m. så gick jag in på Åhléns och köpte nytt smink. Nu slipper jag se ut som ett lik imornbitti på jobbet. Lika bra med nytt ändå, det andra har jag haft ett tag nu så det var väl som att sminka sig med damm. Och tur är väl att man överlevde i stan, jag får leva en dag till utan att sprängas. Känns ju lite småcreepy att åka tunnelbana nu under "terrorhoten".


Julbord flippar i Globen

Haha, vilken jävla kväll. Allt började i personalrummet på jobbet. Hade slutat jobba och svidade om till klänning kvällen till ära. Vi skulle ju på julbord i Globen. Tanken var att inte dricka alls eftersom jag skulle iväg och uppträda sen. Men ett par laktritsshots senare satt jag och arbetspolarna i chefens bil påväg till Globen. Allt blev försenat så det blev en himla stress inför giget.
Dansteamet fixade en ersättare i sista sekund och jag tackar som inåt helskotta för det. Det räddade min kväll och mina nerver. Sen så kan jag nog garantera att dom ägde scenen!

På scen i Globen hade vi Alcazar, Anna Book, Pernilla Wahlgren, Stockholm Live, m.m. Mycket underhållande så där i bakgrunden. Maria Montazami var där med sina tassels också. Sen är ju Andreas Lundstedt alldeles för bedårande, het grabb. Bilder för kvällen kanske kommer upp sen! Det blev flipp.



Nu tänkte jag försöka sova. Ska sova hela goa dagen och sen vikariera för Sean på the Voice Streetdance School och även på Marikas dansstudio. Holla! =)

Sean Banan - Gott nytt jul - Cirkus Möller

Här har vi klippet redan när vi dansar, syns inte mycket av dansen men ni kan njuta av Sean och hans blingiga grills.



Ser ni inte klippet? Klicka här.

Hur blir man trött?

Egentligen vill jag gå och lägga mig nu och bli trött, det blir nog en lång dag imorgon. Men min body som jag hade på Cirkus Möller ska jag ha även imorgon och den stank getsvett typ, så måste vänta på att maskinen ska bli klar.



Jay vann Idol såg jag också. Gott! Han verkar cool. Mer rock än pop-idol med toffsar i håret. Ska man ta och ställa upp i nästa säsong kanske?! Jag skulle kubba ganska snabbt.



Inne i stan hittade jag inte ett piss av det jag skulle köpa. Dock en massa annat, som jag inte köpte. Drog och repade med teamet sen inför giget imorgon. Nu blir det julmyyys och glögg!


Jobb, Globen, gig i Sollentuna

Jag drog en solning nyss och har blivit röd i hela fejjan. Kan också bero på freakin köldskador eftersom jag gick 6 km fram&tillbaka från solarieöarna. Det är ju ganska nådigt kallt ute. Men eftersom jag ska visa mina bara ben imorgon så sitter lite färg ganska fint.

Nu har jag packat ihop det mesta inför imorgon. Scenkläder och finkläder. Imorgonbitti drar jag och jobbar, sen bär det av till Globen för julmiddag och uppträdanden med bland andra Alcazar, sen har jag gig med dansteamet i Sollentuna. Inte en enda paus där emellan.



Nu kommer brorsan och ska skjutsa mig och syrran till stan. Ska inhandla det sista inför imöra!

GLÖM INTE CIRKUS MÖLLER IKVÄLL, 21:30 TV4!



PÅMINNELSE

Och så tittar vi såklart på Cirkus Möller ikväll på tv4 för att se oss, The Voice Streetdance Team, och Sean Banan. Alltså 21:30-22:00 på tv4!


En färdig show

Det har repats från klockan halv sex. Kom hem nyss och försöker laga nån så kallad middag. Iskall Coca Cola light kan ju nästan vara den bästa uppfinningen i historien. Dock blir man väldigt bubblig i halsen och rapig. Arslet går i baklås, kan man säga.









Ingen ser speciellt effektiv ut på bilderna, haha. Showen är satt iallafall och behövs bara repas in. Gott mos. Nu saknas ju bara en cool jävla outfit. Pax för skinnhandskar utan fingrar med nitar på! Har dock inga...


Rep inför gig med The Voice Streetdance Team

Telefonen har ringt halva morgonen och efter jag vänt rätt duktigt på dygnet så trycker jag oftast bort samtalen. Sen så är det alltid min chef som ringer klockan sex-halv sju. Nu har vi ringt om varann som vanligt. Hoppas att jag får lite jobbtimmar imorgon.

Nu tänkte jag bara slaska av mig i duschen en snabbis och dra mig mot stan. Ska ta en hiphop-klass med Fanny och Karro från dansteamet. Sen blir det rep med dom för att lära mig en koreografi som kanske ska användas på lördag. Vi i The Voice streetdance team samt Sean Banan har gig på lördag, mer info kan jag slänga ut sen.
Och så blir det ett senare rep på det, tror jag? Från att ha tappat lusten totalt så har jag äntligen fått tillbaka dansglädjen. Bara sådär. Känslan av att snart gå upp på scen är äckligt nervös men också så jävla rolig. Jag är otroligt glad att jag får göra sånt här!


Tele2 är skit

Tele2 trådlösa internet suger getpung. Kände att jag ville tillägna ett kort inlägg av ilska mot dom. Jag har suttit i över 40 minuter och krånglat med anslutningen nu. Och det är inte första gången. Anslutningen känner för att avbryta lite när den vill, tydligen. Varför betalar jag för skiten?

Från ett I-landsproblem till ett annat. Vad kan vara bland det största I-landsproblemet som finns? Jag klurade på den där när man kommer till en bankautomat och inser att Nej, fan, man kan minst ta ut 500-lappar! (Egentligen var det min arbetspolare som kom på det, men jag höll med).
Så bortskämt...


Se oss och Sean Banan på fredag

Då var man hemma i sitt lilla näste igen. Jag, Sandra, Carro, Jossan, Jonas (teamcoach) och Sean har hållt till i inspelningsstudion hela dagen. Cirkus Möller spelades in för sändning på fredag. Så sitt bänkade framför tv4 på fredagkväll! Ni lär ändå titta på Idol så häng kvar ett tag till vid tv:n.
Dagen har varit sveeinkul! Allt från en uppblåst (a' la Kissie-style, dock pantad) brud som hängde med och var ganska underhållande beroende på vad som kom ut ur munnen på'na, till kamera-rep och inspelning.



Eftersom det var sista avsnittet så bjöds det på champagne, vin, tårta, godis, chips och sist men inte minst: gurka.
Där högg jag in, gurka med dip äger. Champagne också. Jag och Sandra är två lättpåverkade små töser så halva hemvägen blev rätt ruulig och inte alls lika kall som för de andra.

Resten av packet droppade av och kvar blev jag och Jonas som tog en trip till donken (där rök min träning) och satte oss på Marikas dansskola och avnjöt en svalnad måltid, tillsammans med Suzi, Mario och en till Jonas. Namnen för er säger säkert inte mycket alls, men dessa människor är riktigt goa dansare, lärare och vänner.

Bilder från idag slänger jag upp senare, när jag snott dom. Haha.


Inspelning för Cirkus Möller

Lång historia kort. Jobbat. Missat nästan alla träningar. Ätit. Blivit lite rundare om magen. Har alltså inte haft ett dugg intressant att skriva om.

I helgen hade dansskolan jag jobbar på sin slutshow. Jag blev jätteglad över resultatet för mina elever, they killed it! Sen så blev jag rätt glad över mina chokladpaket jag fick uppe på scenen också, haha. Det är DÄR magen kommer ifrån. Showen filmades så jag får se den på dvd sen också. Hoppas några sjysta pics togs också!

Idag har jag repat med teamet efter att imorse ha fått ett sms om att vi skulle ställa upp och dansa i Cirkus Möller. Såklart med Sean Banan som vi har uppträtt med överallt sen i början av sommaren. Det känns ju lite jävla osäkert att ställa sig i sin spetsbody och dansa i tv när man ätit sig för stor för att passa i den. När jag är koncentrerad går det att ha koll på kaggen, men när man dansar slappnar den av och hänger. Haha. Daller, daller!
Dags att börja med hårdträningen igen. Inget fjolleri. Har dessutom börjat kolla runt lite priser för personlig tränare...



Vad hände?!

Jag ser blåslagen ut. Jag har inte fått en tjotablängare vad jag vet. Nu är svullnaden lila och jag ser ingenting, haha. Och jag har absolut ingen aning om vad jag har gjort. Helt fantastiskt trött är jag, men påsar är det inte.




RSS 2.0