En helt ledig söndag

Gah, min kropp är helt messed up efter USA. Jag är så himla trött. Idag är den första dagen jag fått vila. Igår efter jobbet åkte jag och syskonen, förutom ena brorsan, hem till mamma och hennes kille på middag. Trodde jag skulle däcka där.
Enda sen jag kom hem har jag jobbat, vilket är jävligt gott, det blir en liten lön i februari trots allt! Idag är det dessutom inspelning på jobbet igen som jag inte tänker gå på. Chefen ringde och sa att jag faktiskt skulle få betalt men icke, hemma ska jag vara. 

Innan jag drog till L.A var jag i Åre, IDAG packade jag upp båda väskorna och tvättmaskinen och torktumlaren går på högvarv. Man kan börja ana att det finns ett golv där under all skit i mitt rum nu.

En långpromenad efter kaffet har det blivit idag också. Som en ledig dag ska vara! Det är sol och faktiskt plusgrader ute. Mmmmm, så fint. =)
Nu ska jag handla go mat.


Spyfluga!


Hur vill du leva när tiden går för fort

Första jobbdagen på en månad nu. Vardagen är inte alls rolig längre. Jag kommer skitbra överens med alla på jobbet och vi har kul ihop men fan, får ångest av att vara där. Gah, get a grip woman! Jag måste få göra något mer. Det måste ge mig nåt. Förutom lönespec och pengar på kontot varje månad. Hmm...

Igår körde terminen igång för mina finaste elever igen. Min syster tog två klasser för mig också, det var rätt kul! Det är däremot ett jobb som jag älskar.

Efter jobbet idag träffade jag upp min kära vän Lisa. Vi åt middag och babblade på om allt. Jag tror vi är inne på vårat tolfte år som vänner. Kanske trettonde t.o.m. Just riktiga tjejvänner har jag väldigt få av, dom växer inte ute bland blåbärsrisen inte.




Jetlaggad?

15 timmars sömn resulterade i en timmes sömn den här natten. Möjligtvis en och en halv. Jag är hungrig, tankspridd och lite smått skitnödig. Eller om det är hungern som känns. Kan vara.

Nu under dagen har jag lite grejer att uträtta, sen ska jag undervisa och sen blir det förmodligen en utgång. Kanske, väldigt kanske. Jag vill inte erkänna det, men det blir isåfall en Tegel. Jag skäms djupt inne. Men bara för att träffa en gammal polare. Det blir inte länge för jag ska jobba dagen efter. Min chef fick tag på mig så fort jag kom hem.
Sömn ska jag klämma in under dagen också.




L.A - San Francisco - Las Vegas - L.A - Amsterdam - Sthlm

Nu är jag hemma i Stockholm igen. Kom igårkväll. Jag sov hela 15 timmar inatt, utan att vakna en enda gång.

Jag har inte haft tid eller ork att uppdatera på senare tiden i L.A. Men jag kan skriva lite kort... Vi drog på en galen roadtrip till San Francisco och sen vidare till Las Vegas. Vi besökte fängelset Alcatraz, ganska läskigt men riktigt coolt. Sen besökte vi Grand Canyon också. Herregud, jag har drömt om det. Det var sjuuukt vackert där. Wow. Jag skulle kunna sitta på bergen där i evigheter. Med indianerna. Wow...

Las Vegas var nästan läskigare än fängelset. Överallt på gatorna säljs det flickor och prostituerade går runt i mini-kläder och riktigt höga highheels. Man kastas från klubb till klubb och du kan gifta dig nästan var du vill. Det är coolt att ha sett Vegas men jag skulle inte överleva mer än några dagar där. L.A och Vegas är bland dom ytligaste ställena du kan hitta.
Dansen dödar dock. Döööödar. Det går inget annat än att älska klasserna där.
Snart sätter dansen igång här i Sverige igen. Jag har däremot hoppat av the Voice teamet. Det känns både skönt och väldigt tråkigt. Vi har haft så kul och fått vara med om en hel del, men jag kände för att köra själv ett tag. Så på måndag kör jag igång igen!






Mobilen är trasig, ipoden är trasig, internet är helt fucked, räkningar och påminnelser, inbetalningskort för csn, m.m. Åh, känns så kul att vara hemma igen... ;) Back to vardagen igen!


Debbie Reynolds

Idag har det varit en ganska chill dag. Vi har suttit ute vid poolen som finns här vid lägenheten. Det har varit riktigt gött väder idag. Solen mosade och kokade upp min hjärna ganska duktigt men vi drog till Debbie och tog tre klasser på raken. Först en riktigt skön streetjazz, sen hiphop och ännu en till hiphop efter det. På sista klassen gick min kropp bara på auto, den tog in allt utan att jag själv var medveten om det. Min kropp känns helt trasig men det är skönt på samma gång!

En kycklingsallad slank ner i magen nu, känner mig mänsklig igen. Känns som att det är dags att skrubba ryggen i duschen nu!






O.C & Pretty Woman


Mari-slisk och Sara-hängpung.

Idag har vi hängt på stranden typ hela dagen borta vid O.C. Och vandrat på gatorna där Pretty Woman spelades in. Det känns dyrt att bara gå på dom gatorna. Jag skulle aldrig handla där, inte för att jag inte har råd, pengar är inget problem. ;) Men usch, ingen stil. Klass kanske, men inte stil.
Jag blev alldeles död när jag kom hem så jag tittade bara på dansklassen idag. Satt där bak i hörnet med min nötpåse och hejjade och klappade händerna som ett retard. Haha.







Imorgon ska vi bara kriga på flera klasser, sen kanske dra till Universal Studios och ha det mys!
Gnight.


Inspelning av Dr. Phil, överfeta klasser och Hollywood-skylten

OUFF OUFF OUFF! Klasserna idag var ju helt ärke-cp grymma! Vi cyklade till dansskolan, körde två klasser, dööödade verkligen på klasserna och cyklade hem. Jag blev utplockad på hiphopen med tre andra och fick köra. Jag hatar sånt, även om det boostar egot. Men jag blir sjukt stressad då. Men hur som haver, det är L.A, dansen är svårare och jag blev utvald. Mihihihi. Enough... Vi träffade Nina som håller i Hip Drop (om jag minns rätt) i Sverige, hon tar också klasser här.

Imorse var vi faktiskt med i inspelningen av Dr. Phil. Haha, inte vad jag anat direkt. Dom spelade in två avsnitt. Ena snubben i första avsnittet gick ju bananas och Dr. Phil blev ju skogstokig på han. För övrigt kändes allt så jävla amerikanskt. Man fick gå igenom en likadan säkerhetskontroll som när man ska flyga för att komma in, kameror och mobiler var förbjudna, annars hade jag gått loss med kameran. Stilig karl den där Dr. Phil.

Häär kommer lite bilder från dagen... Enjoy!






Finaste landskapet jag sett på länge. Sååå vackra hus och fin natur.


Santa Monica, Venice Beach och träning

Då har man sett Santa Monica och Venice Beach idag också. Santa Monica är där mina kära teammedlemmar ska plugga sen. Det var skitfint där!
Vi har promenerat hela dagen och suttit på stranden och haft det gött i solen. Och ätit på godaste yoghurtglass-stället. Mamaziiita! Här skulle jag kunna bli fet.
Nu kom vi hem från dansen. Vi kör varje dag. Gaaalet bra! Men nu ska nog både jag och Mari lägga is på insida lår, haha det gick lite knasigt till på en av klasserna tydligen.


Baywatch










Hollywood

Klockan är runt elva på kvällen här och vi kom nyss hem från Hollywood. Stan. Det blir ingen utgång för ställena här stänger ganska tidigt idag. Lika bra att inte gå ut nu ändå, vi bor i självaste ghettot. Polisen åkte nyss förbi. Det är skottlossningar lite då och då här tydligen. Haha. Men det är iallafall nära till dansskolorna.






Jag och MJ är bundisar... Det e sant...

Nog med turistbilder.


Bästa dansen i L.A

Jag vill inte hem... Dansen här är sjuk. Mycket svårare, mycket bättre. Idag fick jag rejäl hjärngympa, jag satte inte allt men vi kör samma korre på onsdag igen. Vi krigar! :D Det här är så djävulskt roligt. Bästa bästa! Imorgon kör vi flera klasser, bland annat house. Heeell yeah! Det har jag längtat efter.

Nu sitter vi hemma i lägenheten och ska dra ut en sväng och handla lite grejer. Ikväll ska vi ut!


Inne på dansskolan Debbie R.


I Los Angeles

Ouff, flygresan hit vill jag aldrig uppleva igen. Det måste jag ju tyvärr, men ändå. Jag fick vänta i fem timmar i New York för att ett flyg var inställt. Dock träffade jag ju übersköna människor där. Verkligen inte alls som i Sverige. Riktigt bra service var det där också. Inte alls som i Sverige det heller.
Men det roligaste var ju att en rullstol stod och väntade på mig i USA. Ha! Riktigt så blind är jag inte.

Det är riktigt najs här i L.A iallafall. Och det känns jävligt skönt att få träffa sin homegirl igen. Idag tog jag min första dansklass här och jag ser bara framemot ännu fler! Köpte ett kort på Debbie R. Idag blev det hiphop bara, imorn blir det hiphop igen och/eller waacking. Gaaalet!
Tittade in på Victoria's Secret idag och hittade en del saker. Dom har skiiitsnygga underkläder. Aboknas. =)

 
Från balkongen




Suddigt, men en riktigt go utsiktsplats över L.A



Gooodnatt!

Sthlm-New York-Los Angeles

Hemma från Åre igen! Innan vi drog till flyget körde vi lite biljard och bowling. Jag förlorade ganska stort i bowlingen men enligt mig själv var jag riktigt bra, haha. Med tanke på att hela skiten var nedsläckt och jag inte såg kägglorna. Åre-resan har varit riktigt najs. Tack Sean, Empan och Andreas. Flygresan hem gick snabbt och smärtfritt! Utan förseningar.

Nu sitter jag hemma vid bordet och andas lite, imorgon åker jag till Arlanda igen. Lite mer nervöst. Första stoppet blir New York. Jag ber för att det inte ska bli några problem, jag får lätt panik. Nu är det dags att packa!


Here's my babe Mari som jag åker till imorgon!


Fortfarande i Åre

Giget igår gick finfint. Det blev ett jäkla drag och alla var slutkörda efter. Sean satt med hosta och kvälvningar, Empan låg på golvet och flåsade och min rygg värkte sönder. Som det ska vara då! Kom säkert i säng vid fem-halv sex.


Innan giget



Empans tattoo.

Idag drog vi upp i backen så Andreas kunde glida runt på sin bräda medan vi tog lite kort. Blev en brunch där uppe också. Sen drog vi vidare till gymmet. Svingott! Sean körde slut på min rygg och mage i slutet. Kör jag så där var och varannan dag så har jag min platta mage efter ett tag. Efter det hoppade vi i poolen. Eller poolerna. Vilket jävla ställe! Flera olika bastu och pooler och jacuzzi samt en sjukt rolig ruschkana. Sist tog vi en kall öl och satte oss i den så kallade Vics-ång-bastun. Heeelt slut blir man av allt klorvatten.
Vi svirade om till lite bättre kläder och slaska av oss i duschen och drog ut och käkade. Alla ligger helt förstörda här i soffan nu. Jag ska minsann kissa och sen däcka också!

Gig

Nu sitter vi i vår lilla goa stuga i Åre. Alldeles strax ska vi dra och äta middag, sen blir det gig!


Åre imorgon

Nu sitter jag äntligen hemma i soffan med ett glas rött... Fun light. Svingott.
Har flängt runt hela dagen i stan. Jag klev ut i förrådet för att hitta min stora resväska som är trasig, tänkte slänga den i L.A och köpa en ny där, men nej, då hittar jag den inte såklart. Därför köpte jag en sprillans ny idag, en skrikrosa. Satsade stenhårt på att hitta en lila, men alla hade så fula former. Jag hade lagt upp ett läckert kort på den om jag orkade, men mina ögon pallar inte mer.
Har packat ända sen jag kom hem. Halva livet ligger i väskorna nu. Varför lär jag mig aldrig hur man ska packa?

Imornbitti hämtas jag och Empan vid gullmarsplan, sen vidare för att hämta upp Sean för att dra till flyget. Tagga!! Sova... Datorn följer nog med så vi uppdaterar er lite där. ;)

Gnight



Gig i Åre

Då var man mänsklig igen då efter att ha tuggat i sig en feeet middag. Mat för tre män typ. Inte ens mina leggings kan sitta kvar runt magen. Det ska få lägga sig lite sen går nog lite yoghurt och nötter ner.

Imorgon tänkte jag fixa det sista inför L.A. Köpa lite grejer, packa, sola kanske. Sen ska jag repa med Empan från dansteamet. Vi flyger till Åre på tisdag med Sean Banan & co för att giga. Vi blir kvar där till torsdagkväll. Det ska bli svinkul! Jag kanske t.o.m lär mig åka skidor, haha.
Det blir bara hem och kanske packa om väskorna lite efter det, sen åker jag vidare till Los Angeles på fredagmorgon. Gaaah, det ska bli underbart! Kickin' it in L.A!




Mitt 2010 i lite bilder

Vad fän har man gjort under 2010 då... Mycket gig och dans, jobb, nya vänner, träning, m.m. Jag slänger ut en massa bilder från året som gått, men jag blandar dom hip som happ. Och jag tackar som fan för varenda upplevelse!



Var med och dansade i Globen i Bounce sista show. Minne för livet.



Uppträdde på Voice in the Park inför väldigt många tusen.



Firade en väldigt rolig midsommar under fyra dagar.


En rolig fotoshoot med dansteamet.




Umgås litegrannaa.


Åkte till London och kollade på musikal.


Gig Åland.


Undervisade en hel del.


Medverkade i Sommarkrysset.


Gig Strömstad


Gig och ett jävla festande på Galaxy.


Jesper, som är en väldigt viktig person för mig får följa med på denna årsresumé!


Medverkade i Cirkus Möller.


Min kära vän Lisa.


Varit ute en del...

Det här är knappt en hundradel av vad som gjorts under året, men jag börjar få kramp i fingrarna haha. Det finns så mycket jag vill lägga upp så man kan titta tillbaka sen, men det får isåfall bli en annan gång...

Nu hoppas jag på ett ännu bättre 2011!


Bilder från Galaxy med Voice och Sean Banan

Eftersom jag inte fixat egen kamera så lånar jag bilderna från Rinny, sen säkert från Carro också. =)
ENJOY!















Sådärja, det blev ett litet bildhav. Fy fan va kul vi hade!
Nu i veckan som kommer blir det mer gig, men mer om det sen.


1/1-11

Asså shiiit, jag är så jävla bakis. Vilket party det var inatt!
Nej... Efter två sömnlösa nätter, fest i två dagar, en iskall dag på Skansen med familjen så bestämde jag mig för att bojkotta nyår. ELLER så kan det varit för att jag var hysteriskt trött. Men jag hade det jättemysigt. Jag och Henrik, brorsans sambo, satt här nerkuvade under täcket i soffan med rostade mackor och te och pratade. Vi kollade på Prinsessan & Grodan, hur go var inte den? Jag ska lätt skaffa mig en fet, korkad, gosig krokodil som kompis.
Nej, men kvällen igår var precis vad jag behövde. Vanligtvis undrar jag om jag har damp för jag kan nästan aldrig sitta still och se klart en hel film. Plus att jag fick alla papper klara inför L.A. Svingott! 

Nu sitter vi här igen. Äter en sen frukost. Brorsan har kommit hem från jobbet. INTZ INTZ!




RSS 2.0